Nu jäklar!

Jag har under hela detta sabbatsår funderat på vad jag vill göra. Inte bara i framtiden, utan även under det här året. Något som gör att jag kanske kommer ihåg det lite extra & kan titta tillbaka på det som en rolig tid i mitt liv. För roligt, det har jag verkligen.

 

En sådan sak är receptpärmarna jag håller på med. Jag kommer kunna se tillbaka på att jag gjorde dessa under året mellan gymnasiet & universitetet. Nu har jag kommit på en annan sak som jag skulle vilja göra. Det inkluderar faktiskt denna blogg. Jag har funderat på hur jag ska lyckas genomföra detta på ett bra sätt & nu kommit fram till hur jag ska göra. 

 

På fredag, den 1:a mars drar jag igång. Jag kommer att under tre olika kategorier lägga upp bilder, text & recept på vad jag äter till frukost, lunch & middag. Nu när jag skriver det så hör jag hur sjukt det låter. Men min tanke med detta är att jag & andra ska kunna kika in under de olika kategorierna frukostlunch & middag när motivationen tryter. När vi inte vet vad vi ska laga till middag kan man helt enkelt gå tillbaka & kolla vad som serverades för ett par veckor sedan. Kanske är det dags igen?

 

Detta lilla "projekt" kommer jag att kombinera med skapandet av mina receptpärmar. För i dessa pärmar finns nu recept som jag aldrig provat. Så detta blir en sporre för mig att laga nya maträtter men kanske framför allt att kombinera gamla godingar på nya sätt. 

 

Utgångspunkten är att jag publicerar en bild & kort text på vad jag ätit, så nära inpå måltiden som jag har möjlighet. På vissa måltider, främst middagar, kommer det recept lite senare. Allt ifrån någon timme till några dagar efteråt, beroende på hur jag har det med tid. Bilderna på maten kommer jag ta med min kamera (Canon EOS 1000D) & min telefon (iPhone 4S), de kommer sedan redigeras, till en början i programmet jag skrev om i lördags.

 

Min tanke är att jag ska köra på under ett års tid, alltså till den sista februari 2014. Vi får se om jag är så att hålla det. Kanske fortsätter jag efter det om jag fortfarande orkar, kanske försvinner inspirationen långt innan dess. Jag kommer i alla fall köra på så länge jag tycker det är roligt. 

 

Nu kan jag knappt vänta till på fredag! Måste bara varna er, min fredag kommer kanske inte vara den normalaste i måltidsväg. Min känsla är att jag kanske inte kommer äta världens bästa mat under den dagen. Hoppas ni vill hänga med på denna resa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback